Berita Baik Harga Hartanah akan turun 5% - 6%

Salam dihari Rabu,


Benarkah harga hartanah akan mengalami penurunan sekitar 5% - 6% berbanding 8%-9% sebelum belanjawan 2014 diumumkan. 

Opps!!!! Maaf kan saya bukan HARGA Hartanah sebaliknya RETURN dalam pelaburan Hartanah.

Berita ini saya terima melalui email dari Dr Shah Razali (DSR) yang merupakan salah seorang pelabur Hartanah diMalaysia..

Katanya dalam email tersebut:- 
Hari ini, return didalam pelaburan hartanah semakin menurun. Lebih kurang 5%-6% berbanding 8%-9% setahun sebelum ini. Banyak lokasi sudah hampir terjejas dari aspek pulangan. Saya menjangkakan sedikit masa lagi kita tidak boleh berharap hasil sewa untuk cover kita punya monthly instalment. Ini dapat dilihat apa yang telah berlaku di Singapura.
Oleh itu sebagai property investor, kita harus tahu bagaimana untuk memilih strategi yang sesuai bagi memastikan pulangan yang kita perolehi sentiasa berbaloi. Strategi pelaburan sentiasa berubah mengikut trend. Pastikan kita sentiasa up to date dengan situasi ini. Bukan bermakna kita sudah memiliki banyak rumah kita sudah tidak perlu lagi belajar. Sebaliknya bagaimana untuk meningkatkan keuntungan dengan kapasiti yang sedia ada.

Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut sila masa untuk bersama DSR dalam Malaysia Property Outlook 2014, Sabtu ini. Pendaftaran masih terbuka di www.shahgroup.com.my/seminardsr atau hubungi 019-4447779.